EN NOSTALGISK DAG I KALMAR

På vår f.d gata....

Här på bryggan har vi spenderat många dagar genom åren. Underbart att ha allt detta rakt utanför dörren:)

Innan vi åkte hemåt från vår semester i Tingsryd och Småland tog vi en sväng förbi vår gamla hemstad, Kalmar. Strosade runt i city, åt gott och avslutade med ett besök på ön vi bodde på, Varvsholmen. Blev väldigt nostalgiska av besöket och längtade tillbaka nått otroligt. Men allting har ju sin tid och jag är enormt lycklig över att jag fick möjligheten att bo i detta paradis i 4 år ♥

Kram på er

I TOVE ADMANS SOMMARBUTIK

Bilder från min Instagram (@designconcept_se)

När vi var på Gotland var vi och besökte Tove Adman (en av våra leverantörer) i hennes sommarbutik i Östergarn. Butiken ligger i hennes tidigare bostad, som från början var en gammal bensinmack. Huset är omgjort och tillbyggt allteftersom och numera fungerar det alltså som butik som Tove öppnar upp några veckor under sommaren.

Vi har ju en hel del av Tove Admans fina produkter i vårt sortiment i webbutiken så mycket kände jag ju igen. Men jag passade också på att ta tillfälle att klämma och känna på sådant jag bara sett på bild innan. Och mycket fint finns det!

Fin dag!

SEMESTERDAGAR I SMÅLAND & BLEKINGE SKÄRGÅRD

Ut till Blekinge skärgård for vi för att spendera ett dygn på Tjärö

I det här huset bodde vi.

Jag älskar livet vid havet den här årstiden:)

Då blev det en kort liten paus från cybervärlden igen och jag har istället njutit av lediga dagar utomhus tillsammans med nära och kära. Vilka otroligt varma och sköna sommardagar vi har haft. Förra veckan var vi och hälsade på Nils mamma i Småland och under vistelsen hade vi också en inbokad båttur med övernattning i Blekinge skärgård. Jag tror minsann vi prickade in sommarens varmaste dagar under den turen för oj vad hett det var:) Två riktigt härliga dagar hade vi med sol, bad, grillning och sightseeing mellan öarna.

Hoppas ni också haft det bra i det härliga sommarvädret!

VÄLKOMMEN VECKA 29

Den vackra Botaniska Trädgården i Visby....

.... med all vacker grönska, stengångar, rabatter.....

.... och rosor i alla mjöliga sorter.

Hoppas ni har haft en fin helg och njutit av vackert väder?!

Vi hade en strålande varm och skön lördag som vi spenderade hos mina föräldrar. Där påbörjades diverse gjutningsprojekt och andra små projekt som har stått på att-göra-listan ett tag nu. Ska bli väldigt spännande att se det färdiga resultatet och förhoppningsvis blir det så pass bra att jag "vågar" visa upp det här på bloggen;)

Ha en fin måndag!
Kram Linda

GODASTE BULLARNA FRÅN RUTE STENUGNSBAGERI

Himla mysig miljö med det gamla stenhuset, kalkstensgångarna, planteringarna och de vita parasollen.

Ett växthus fanns här också med bland annat en vinranka som var enorm:)

Då kickar jag igång med del 1 från vår Gotlandsresa nämligen Stenugnsbageriet i Rute, som var ett nytt ställe för oss att besöka. Det ligger ganska långt ifrån där vi bor så det blir inget nybakat bröd till frukost därifrån tyvärr. Men perfekt att stanna till vid på vägen mot Fårö eller Furillen. När de här bilderna togs stannade vi till och handlade med oss världens godaste bullar som skulle med i fikakorgen till Fårö. Mmmm, så gott det var.

Här fanns även en loppis och en liten hantverksbutik för den som gillar sådant. Här på loppisen gjorde sambon ett riktigt sommarfynd, men mer om det en annan gång;)

Har ni vägarna förbi kan jag varmt rekommendera det här stället!

BORTA BRA MEN HEMMA BÄST

På väg mot semester och Gotland...

Vacker vy över hustaken i Visby

Strandpromenaden i Visby är en favorit. Picknick i gräset en ljummen sommarkväll eller bara strosa fram och tillbaka medans solen sakta går ner i havet. Vet inte hur många solnedgångs-bilder jag har tagit från den här platsen genom åren:)

Visby ringmur är verkligen maffig

Jag försvann visst helt in i semestern och tog därmed även en kort bloggpaus. Men nu är vi tillbaka hemma igen och semestern är slut för den här gången. Alltid lika trist och vemodigt när det tar slut men samtidgt ganska skönt att komma hem till sitt eget.

Vi har haft en otroligt härlig semester som började på Gotland. Denna vackra ö som är vårt sommarparadis. Det är svårt att beskriva med ord vad som gör Gotland så speciellt, tror det helt enkelt måste upplevas med egna ögon för att man ska förstå.

Som alltid när vi är på ön så gjorde vi en hel del utflykter, både till gamla favoriter och till nya upptäckter. Jag kommer självklart visa er bilder från det men eftersom det är ganska många bilder så tänkte jag dela upp det lite och inte ta allt på en gång.